داود مهابادی بخواند!

در روزی که تربیت برد؛ هم داور بد بود هم جناح چپ دفاعی تیم یزد!

رضا بردستانی

چند سال پس از حضور در ورزشگاه برای تشویق تیم شهید قندی آن روزگار! جمعه ی گذشته این گونه قسمت رقم خورد تا روزی که تربیت به لطف گل دقیقه 7 بازی را از حریف شیرازی برد و من گل بازی را ندیدم(حتی در اخبار ورزشی ساعت23شبکه ی تابان) دوباره تماشاگر یک دیدار نه چندان دلچسب فوتبالی باشیم آن هم در روزی که همه چیز خوب بود الّا داور و جناچ چپ دفاعی تیم تربیت!
جمعیت خوبی برای تشویق و حمایت از یکی از دو نماینده استان در لیگ دسته اول فوتبال(آزادگان)به ورزشگاه نونوار شده ی شهید نصیری آمده بودند، چمن ورزشگاه عالی، نظم طرفداران تربیت قابل تقدیر و سلامت اخلاقی ورزشگاه در ایامی که گاه بد و بیراه های ناجوری در ورزشگاه های لیگ برتری می شنویم به حدی که سیمای طرفدار فوتبال نیز مجبور می شود صدای ورزشگاه را از نطفه سانسور نماید! شایسته یک دست مریزاد درست حسابی بود، نظافت محوطه ی ورزشگاه نیز چشم را آن قدر مجذوب خود می ساخت که بی اختیار به دست اندرکاران هیأت فوتبال و ورزشگاه شهید نصیری باید خسته نباشید جانانه گفت.
حضور مسئولین سیاسی و اجرایی استان(بابایی معاون برنامه ریزی استاندار-عالیشوندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد-شکری از مسئولین دادگستری یزد- کمانه مدیر کل تربیت بدنیاستان یزد-فرهنگ دوست رئیس هیأت فوتبال استان و ...) این نوید را به همگان می دهد که تیم های فوتبال استان علاوه بر برخورداری از حمایت های مادی؛ از حمایت های معنوی نیز برخوردارند و می توان امیدوار بود با درایت و کاربلدی مربی جوان اما کارآزموده و حرفه ای تیم تربیت یعنی داود مهابادی و اندکی ترمیم برخی کاستی ها یزد نیز بالاخره تیمی در لیگ برتر داشته باشد.
حضور یک دروازبان جسور و خوشفکر، خط دفاعی تیم تربیت را تا اندازه ای بیمه کرده بود اگرچه تیم تربیت در بخش دفاعی توانست حملات تیم فجر را به خوبی مهار و خنثی نماید اما اگر مهاجمین تیم حریف اندکی دقت به خرج داده بودند آن گاه کام میزبان آن قدرها نیز شیرین نبود از آن سوی میدان نیز مهاجمین تربیت، لطف گل نزدن های تیم میهمان را به خوبی پاسخ گفتند و دو سه موقعیت تک به تک را به همان راحتی که به دست آورده بودند از کف دادند.
حضور تنها یک مهاجم در روزی که تیم تربیت میزبان بود و از حمایت تعدا قابل توجهی تماشگر و هوادار بهره می برد یکی از دلایل فشار بیش از حد حریف بر خط هافبک و دفاع تیم تربیت بود اگر چه همین تک مهاجم نیز در مواردی توانست یک تنه نظم دفاعی حریف را به هم بریزد و باعث آزار خط دفاعی تیم فجر شود.
نکته ی قابل تامل ساماندهی حملات فجر از جناح راست خود و فشار بیش از اندازه بر جناح چپ دفاعی تیم میزبان بود که کم دقتی مهاجمین، آمادگی دروازبان تربیت و پوشش های صحیح خط دفاعی مانع از فرو پاشی چندین باره دروازه تیم تربیت به خصوص در اواخر نیمه ی نخست بازی شد و کادر فنی این تیم هیچ گونه اقدامی برای تقویت این جناح تیم ننمود و هر لحظه بیم آن می رفت که خطری جدی تیم یزدی را تهدید نماید.
اگرچه به سلامت، اخلاق و حرفه ای بودن داود مهابادی ایمان داریم اما به عنوان یک تماشاگر انتظار داریم در بازی های خانگی هجومی تر و با اندوخته ی تهاجمی بیشتری به مقابله باحریفان بپردازد مهابادی خود بهتر از همه می داند در زیر فشار سنگین حملات حریف عواملی چون خستگی و به هم ریختگی سیستم عصبی ناشی از تعدد حملات ضریب اشتباه هر دفاعی را بالا می برد.
به هر صورت ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای این مربی جوان و خوش آتیه اظهار امیدواری می نماییم با رفع معایب تیم تربیت به خصوص در هافبک و دفاع و توجیه پوشش مناسب این دو خط از هم سال آینده شاهد حضور این تیم در بین تیم های لیگ برتری باشیم
در پایان ضمن خسته نباشید به تیم داوری باید اذعان نمود اگرچه داور اشتباه تأثیر گذاری که نتیجه را تحت الشعاع قرار دهد از خود بروز نداد اما سوت های بی دلیل و پی در پی به شدت در روند رو به رشد تیم تربیت و نیز عصبی شدن هر دو تیم مؤثر و قابل تأمل بود البته خوب می دانیم که اشتباه عنصر جداناشدنی جامعه ی داوری است اما می توان به گونه ای قضاوت نمود که حد اقل آرامش درونی بازیکنان تحت الشعاع ضعف داوری قرار نگیرد...

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا